Aanname & voorcalculatie
U heeft schade aan uw velg gereden door bijvoorbeeld door een uitwijk manoeuvre of het in- en uitparkeren van de auto.
Belangrijk is dat bij constatering van de schade even gecontroleerd word of de band niet leeggelopen is en er geen scheuren of afgebroken delen in de velg zitten. Kunt u verder rijden? Controleer dan goed of er geen onbalans in de auto zit. Gelukkig bieden wij enkele diensten aan om dit voor u te repareren. U kunt het volgende doen; Stuur een foto via Whatsapp of e-mail ons met enkele foto’s van de schade. Vervolgens ontvangt u een scherpe offerte binnen 1 werkdag. Even langsrijden voor een afspraak kan natuurlijk ook. Bent u niet in de buurt van Haarlem? Kijk dan bij een van de Schadenet vestigingen bij u in de buurt.

Band demontage
Na de aanname demonteren wij het wiel van de auto (Slotbout dop dient in de auto aanwezig te zijn) en controleren deze kritisch op schade, zowel aan de band als de velg. Banden en velgen bepalen immers uw eigen veiligheid op de weg. Bij constatering dat uw band zwaar is beschadigd, gescheurd of mogelijk lek kan zijn nemen we spoedig contact met u op. Indien nodig dient de band vervangen te worden. Na het demonteren van de band markeren wij de velg/band positie van de auto.

Voorbehandeling & inspectie
Na de band verwijderd te hebben van de velg wordt het van balanseer lood en taperesten ontdaan. Vervolgens reinigen wij de velg grondig met speciale chemicaliën. Na het reinigen inspecteren wij de velg nogmaals op haarscheurtjes, onbalans, diepte van de schade en overige kritiekpunten. Bij het waarnemen van ernstige afwijkingen nemen wij direct contact met u
op over de vervolgstappen. De veiligheid van onze klanten staat immers voorop.

Voorbewerking
Als de velg gereinigd en geïnspecteerd is wordt de velg voorbewerkt. Hieronder wordt verstaan het bewerkelijk proces van schuren (matteren) van de oude verf of lak laag. Dit is nodig om een goede hechting te bieden aan de nieuwe verf of laklaag. Indien de oude verflaag is beschadigd of aangetast kijken in ons database aan de hand van uw automerk welke
kleur op uw velg is aangebracht. Deze kunnen wij identiek fabriceren a.d.v. de verf mengmachine.

Materiaal bewerking
Wanneer de velg is voorbewerkt en de juiste kleur is bepaald kan de schade verwijderd worden uit de velg. Dit behandelen we door speciale CNC Techniek waardoor de schade in deze machine evenredig en gecontroleerd uit de velg wordt geslepen. Dit gebeurd tot op een duizendste van een millimeter nauwkeurig. Zo ontstaat er na herstel geen onbalans en is
het uiterlijk weer identiek aan de originaliteit.

Spuiten / poedercoaten
Na de CNC behandeling wordt uw velg gespoten in hoogwaardige verf en lak die identiek is aan de originele kleur. Wij garanderen er dat er geen kleur verschil ontstaat. Ook de blanke lak geeft een superieure glans laag zodat uw velg er weer als nieuw uitziet. Tevens is uw velg optimaal beschermd tegen weersinvloeden. Op verzoek verzorgen wij ook poedercoaten. Poedercoating is een extra harde aangebrachte industrielak die de velg beter beschermd tegen zouten en chemicaliën. Dit is bijvoorbeeld gebruikelijk voor de winterset, stalen velgen van bedrijfswagens en terrein auto’s.

Band montage
Als de uithard tijd na spuiten voltooid monteren we de band weer op de velg. Om er voor te zorgen dat de band t.o.v. de velg geen onbalans heeft balanseren we deze uit d.m.v. 3D balanseer apparaat en loodtoevoeging.

Aflevering
Als de velg met band weer gemonteerd is en de nacontrole heeft plaatsgevonden, nemen wij weer contact met u op. Bij aflevering informeren we u over de toegepaste diensten en streven we naar uw tevredenheid.

Meer weten over onze diensten? Neem contact met ons op

Contactpagina